.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بر اساس یک نظرسنجی جدید انتخاباتی: آرای میرحسین کمتر از احمدی نژاد است

براساس یک نظرسنجی جدید انتخاباتی، آراء سید محمد خاتمی نسبت به محمود احمدی‌نژاد در شهرستانها دو به یک و در تهران سه به یک است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فردا، در این نظر سنجی که توسط وزارت اطلاعات، صداوسیما و دانشگاه آزاد انجام شده، آرای میرحسین موسوی کمتر از آرای احمدی‌نژاد بوده است.

یک منبع آگاه نزدیک به سیدمحمد خاتمی با اعلام این خبر، درباره ‌اینکه گفته می‌شود، احمدی نژاد به واسطه سفرهای استانی خود آرای زیادی در شهرستانها دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت کشور، شهری است؛ این سفرها تاثیر چندانی در آرای احمدی نژاد نخواهد داشت.
بویژه آنکه اکثر مصوبات استانی عملیاتی نشده و همین در کاهش آرای احمدی نژاد موثر خواهد بود.

به اعتقاد وی برای ساکنان شهرستان‌هایی که توجه به اعتقادات مذهبی در آنها بالا است، یک کاندیدای "سید" بر دیگر کاندیداها ارجحیت دارد.

این منبع آگاه در پاسخ به اینکه آیا میرحسین موسوی هم در این نظرسنجی ها حضور داشته یا نه؟به گفت: آرای ایشان به مراتب پایین تر از آقای خاتمی و حتی کمتر از احمدی نژاد بوده است.

به گفته وی بر اساس این نظرسنجی ها تا کنون 49 تا 50 درصد از مردم برای حضور در انتخابات، اعلام آمادگی کردند و تا زمان انتخابات این مشارکت به بیش از 60 درصد خواهد رسید.

وی در واکنش به مصاحبه های اخیر محسن کوهکن که طی آن بر اساس برخی نظرسنجی ها اعلام می کند که احمدی نژاد در راس نظرسنجی ها قرار دارد؛ گفت: نظرسنجی های رسمی عکس این موضوع را نشان می دهد. از این رو به نظر می رسد سخنان وی بیشتر نظر سازی و جنگ روانی است تا نظرسنجی.

به گزارش فردا، کوهکن با اشاره به انجام چندين نظرسنجي در ماه‌هاي گذشته براي انتخابات رياست جمهوري دهم، گفته بود : اين نظرسنجي‌ها درخصوص 6 كانديداي احتمالي از جريان اصولگرا و اصلاح طلب در شهرهاي بزرگ صورت گرفته است و آخرين نظرسنجي نيز يكماه گذشته بوده كه در همه آن‌ها احمدي نژاد در راس قرار داشته است.

عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر اينكه اگر اين نظرسنجي‌ها در شهرهاي كوچك نيز انجام شود، مطمئناً فاصله احمدي نژاد با ساير كانديداها افزايش مي‌يابد، تصريح كرد: هر جريان و گروهي بايد در اعلام نتايج نظر سنجي امانت داري را رعايت كند و بخاطر اميدواري گروهي و نگران كردن گروهي ديگر امانت داري و صداقت را زير پا نگذارند.

سابقه نظرسنجی ها

اخیرا روزنامه کیهان و یکی از سایت های اصول گرا نظرسنجی ای را منتشر نموده بودند که بر اساس آن « خاتمی در تهران حداقل 10 درصد و در شهرستان ها بیش از 50 درصد از رقیب اصولگرای خود عقب تر است».

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) هم در حاشیه نمایشگاه اخیر مطبوعات نظرسنجی را با جامعه آماری 9 مدیر مسوول، 33 نفر كارشناس روزنامه‌نگاری، 147 نفر خبرنگار، 48 نفر كارمند اداری، 36 نفر متصدی غرفه و 27 نفر گرافیست و عكاس بوده است كه 55.69 درصد از كل آنها به احمدی‌نژاد، 20.25 درصد به سیدمحمد خاتمی،1.27 درصد به حسن روحانی، 3.78 درصد به محمدباقر قالیباف، 13.93 درصد به مهدی كروبی و 4.24 درصد به علی لاریجانی رأی داده‌اند؛ ایرنا معتقد بود که محبوبیت 56 درصدی احمدی‌نژاد در جامعه نخبه رسانه‌ای كشور، نشان‌دهنده محبوبیت حداقل 70 درصدی رئیس دولت در افكار عمومی است.

روزنامه کارگزارن در واکنش به این نظر سنجی مدعی شده بود که محبوبیت محمد خاتمی بین 55 تا 60 درصد و محبوبیت محمود احمدی‌نژاد بین 25 تا 28 درصد است كه حامیان دولت آن را معکوس اعلام می کنند.

در همین حال، پیش از این نیز "ایسپا" در اسفند ماه سال گذشته در یک نظر سنجی از مردم تهران سئوال کرد که اگر کاندیداهایی که در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شوند شما به کدام یک رای می دهید.

در این نظر سنجی هاشمی رفسنجانی با 24.8 درصد بیشترین رای و حمایت را از آن خود کرد و احمدی نژاد 24.2، قالیباف 6.2 درصد و لاریجانی 0.9 درصد آرا را از آن خود کردند.

برخی منابع خبری اصلاح طلبان نیز از انجام نظرسنجی از سوی یک نهاد دولتی در 8 شهر بزرگ، 20 شهر کوچک و 120 بخشی با موضوع محبوبیت احمدی نژاد و خاتمی خبر می دهند که نتیجه این نظر سنجی حاکی از محبوبیت 55درصدی خاتمی و 27درصدی احمدی نژاد بود؛ به نظر می رسد که نظرسنجی مدنظر اصلاح طلبان، همین نظرسنجی است.

خانجانی، عضو حزب كارگزاران سازندگی نیز اظهار می دارد که : اگرچه نفس نظرسنجی از مردم در انجام فعالیت‌‌های سیاسی كار پسندیده و خوبی است اما برای حضور خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری نیازی به نظرسنجی نیست.

شایان ذکر است که همواره یکی از دغدغه های جامعه سیاسی ایران، انجام نظرسنجی های قابل اعتماد، معتبر و فراگیر بوده است تا بتوان بر اساس آن تصمیمات درست را اتخاذ کرد؛ برخی معتقدند که در ایران، نتایج نظرسنجی به دلایل مختلف با واقعیت متفاوت است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 دي 1387
باشیم ببینیم بشرطی که انتخابات عادلانه باشه معلوم میشه کی از آخر اول میشه
نا شناس 1 اسفند 1387
سیاسی بازی بسه شما را به خدا بگذارید این 8 سال هم احمدی نژاد باشد .
سلام 11 اسفند 1387
ببین آدم که نباید گول خودش بزنه!
نا شناس 24 ارديبهشت 1388
بهتره به جاي اين جو سازي ها 1 كم واقع بين باشيم . من به يه تعويض لازم و ضروري و وارد كردن آدم هاي تازه نفس فكر ميكنم نه در جا زدن.
نا شناس 7 خرداد 1388
آقای احمدی نژاد با سیب زمینی بزرگترین توهین را به ملت کردن جواب ایشون را در انتخابات میدیم .
لاله 16 خرداد 1388
همه رای قشر محروم که طرفداران رییس جمهور هستند را فرامو ش کرده اند رای انها با رای سرمایه داران مساوی است مسلما احمد نراد برنده است
رضا 16 خرداد 1388
رییس جمهور محمود عزیز
نا شناس 17 خرداد 1388
رای ما احمدی نژاد
نا شناس 22 تير 1388
ما يه رئيس جمهور شجاع ميخواهيم كه دزد نباشه..... راي ما دكتر محمود احمدي نژاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.